fbpx
← Takaisin blogiin

12 parasta jäätelökuppimallia

Kirjoittaja: Steffen Andersen · 15. maaliskuun 2023

Limepack on auttanut yrityksiä ja asiakkaita eri puolilla Eurooppaa räätälöityjen jäätelömukien suunnittelussa. Meillä on suunnittelijaryhmä, joka voi auttaa ketä tahansa to-go-pakkauksen suunnittelun täydellisessä toteuttamisessa ilmaiseksi.  Yhteensä olemme tehneet asiakkaillemme yli 300 suunnitelmaa. Tähän artikkeliin olemme valinneet 12 mallia, joista toivomme, että saat loistavaa inspiraatiota seuraavien jäätelömukien suunnitteluun. Seuraavassa käymme läpi erilaisia jäätelökuppeja, joita yritykset käyttävät myymälöissään, messuilla tai muissa tapahtumissa, ja selitämme, miksi niiden muotoilu on ainutlaatuinen ja inspiroiva.
© Limepack Bekkers Kaffebar
Kaikki jäätelömaljamme painetaan CMYK-väreillä, mikä tarkoittaa, että maljoissa voi olla rajattomasti värejä ilman lisäkustannuksia.

Heinzel Group

Heinzel-konserni valmistaa koneita, kuten haarukkatrukkeja, ja työskentelee rakennusalalla. Heidän toimintansa näkyy jäätelökuppien suunnittelussa omaperäisellä tavalla, kun työntekijät rakentavat jäätelöä. Trukki kuljettaa herkullista jäätelöä ja kaksi työntekijää nostaa tötteröä, johon jäätelö on tarkoitus laittaa. Muotoilu on pelkistetty, ja valkoinen taustaväri muodostaa kontrastin kuvitukseen nähden ja herättää huomiota.

Mfit Studio

Mfit keskittyy ensisijaisesti terveellisiin välipaloihin kuntosaliharrastajille, minkä vuoksi he ovat hankkineet painettuja jäätelökuppeja terveelliselle kotitekoiselle jäätelölleen. Musta taustaväri on hieno tapa osoittaa kontrasti oranssin logon kanssa. Lisäksi logo muodostaa sykkivän pulssin, joka muistuttaa heidän keskittymisensä kuntoiluun ja terveelliseen elämään. Lopuksi logo on sijoitettu kupin kolmelle sivulle, jotta logo näkyy mistä tahansa kulmasta.

Roolly Ice Cream

Rolly päätti hankkia melko yksinkertaisen jäätelökupin tarjoillakseen tuotteensa asiakkailleen. Suunnitelman vasemmalla puolella on heidän logonsa, joka osoittaa Rollyn tuotteiden erityisyyden: rullattu jäätelö. Oikealla puolella näkyy heidän sosiaalinen mediansa. Jotta asiakkaat voisivat seurata heitä sosiaalisessa mediassa, he päättivät lisätä kaksi QR-koodia, jotka ohjaavat asiakkaat heidän Instagram- ja Facebook-sivuilleen. Näin Rolly sitoutui asiakkaisiinsa hauskalla ja miellyttävällä tavalla.

Hansens

Hansens on erikoistunut jäätelöihin, jotka sisältävät vähän kaloreita ja runsaasti proteiinia. Heidän jäätelökuppiensa muotoilu havainnollistaa tätä ajatusta valkoisessa kuplassa olevan viestin avulla sekä valitsemalla pehmeät ja pastellivärit, jotka antavat tunteen luomutuotteiden maistamisesta. Ensimmäinen asia, joka herättää huomion, on kuvitus maalaistytöstä, joka pitää jäätelöä kädessään, ja lehmä kupin keskellä. Tämä kuvio antaa kuvan siitä, että jäätelö on valmistettu paikallisista tuotteista.

Cucamonga

Tämä muotoilu lisää energiaasi ja saa sinut käymään jäätelöliikkeessä. Suunnitelmassa on lämpimiä värejä, ja kasvi ja papukaija antavat eksoottisen vaikutelman. Tämä muotoilu saa sinut välittömästi kuvittelemaan, että makaat aurinkotuolissa jäätelön kanssa rannalla, mikä tekee tästä muotoilusta hyvin ainutlaatuisen.

Reaktor

Reaktor on teknologiateollisuuden yritys, ja se halusi kupit messuille. Muotoilu kuvastaa alaa, jolla he toimivat ja joka kehittyy koko ajan, ja se on futuristisen inspiroiva. Tämä ripaus scifiä violetin, turkoosin ja vaaleanpunaisen värin avulla herättää huomiota ja tekee muotoilusta ainutlaatuisen. Lisäksi heidän logossaan on neonsininen väri, joka korostaa logoa ja antaa muotoilulle helpotusta.

Cafe Allfred

Café All Fred on valinnut jäätelökuppiensa suunnittelussa vintage-tyylin. Heidän suunnittelussaan käyttämänsä typografia on klassista ja eleganttia, mikä korostaa heidän myymänsä tuotteen laatua ja aitoutta. Vaaleanpunainen tausta tuo mukanaan ripauksen nykyaikaisuutta ja hauskuutta, joka on hyvä kontrasti muodollisen typografian kanssa. Ajatuksena on, että Café All Fred tarjoaa klassisia ja laadukkaita tuotteita tyylikkäästi, mutta liikkeessä on myös rento tunnelma.

Glace Artisanale L’Ogustine

Glace Artisanale L’Ogustine on valinnut jäätelömukien ison koon, jonka ansiosta logo on todella suuri kupissa. Kiiltävän logon ja värien ansiosta asiakkaiden on helppo tunnistaa ne jo kaukaa. Logo on sijoitettu kupin kolmelle sivulle, joten asiakkaan ei tarvitse kääntää kuppia nähdäkseen logon.  

Ker ar beleg

Ker ar Beleg -kuppien muotoilulla on yksi tarkoitus, joka on näyttää niiden logo asianomaisille ihmisille. Koska he ovat menossa messuille, heidän pakkaustensa oli edustettava heidän brändiään yksinkertaisesti niin, että osallistujat tunnistavat ne ja löytävät ne helposti. Syynä siihen, että kupissa on kolme logoa, on se, että he halusivat, että kupin haltijat näkevät logon kääntämättä kuppia.

Eiscafe

Eiscafe on valinnut mallin, jossa he halusivat vain logonsa kuppeihin. Heillä on niissä vain logonsa, koska logo edustaa juuri sitä, mitä he ovat, eli kahvilaa, josta saa sekä kuuman kupin kahvia että jäätelöä eri mauilla ja päälle belgialaisen vohvelin.

Carl-zone

Saattaa tuntua siltä, että jäätelökuppeja voivat käyttää vain jäätelöliikkeet, mutta Carl-zone osoittaa, että tämä ei ole koko totuus. Carl-zonen design ei myöskään pelkää näyttää, että heidän päätuotteensa ei ole jäätelö, vaan myös kahvila, juomat ja pizza. Suunnittelussa käytetään sekä logoa, josta näkyy heidän nimensä, että heidän verkkosivustoaan.

Gelato Vero

Gelato Vero osoittaa ja mainostaa, että se myy perinteisiä ja hienostuneita italialaisia jäätelöitä sekä lipuilla että vaaleanpunaisella jäätelöllä ja suklaakuorrutteella. Vaaleansininen tausta on hieno, sillä se muodostaa kontrastin yrityksen nimen, jäätelötötterön ja lipun sisältävän bannerin kanssa, mikä saa nämä elementit erottumaan. Jäätelöliikkeestä voi todella huomata, että sen värit sopivat hyvin yhteen. Sininen tausta antaa myös kesäisen tunteen ja saa sinut tuntemaan, että olet lomalla meren äärellä.
Kaikki blogikirjoitukset →