fbpx
← Takaisin blogiin

12 parasta muovikuppi mallia

Kirjoittaja: Steffen Andersen · 15. maaliskuun 2023

Limepackissa työskentelemme monien eri asiakkaiden ja yritysten kanssa eri puolilta Eurooppaa, jotka haluavat muovimukeja omalla painatuksella. Annamme neuvoja ja autamme asiakkaitamme suunnittelussa, jos heillä ei ole omaa suunnittelijaa.  Olemme tehneet yli 500 erilaista muovimukin mallia, ja tämän artikkelin avulla haluamme antaa sinulle inspiraatiota seuraavien mukien suunnitteluun ja näyttää kaikki käytettävissä olevat suunnittelumahdollisuudet. Tätä varten valitsimme 12 alkuperäistä mallia, jotka antavat sinulle uusia ideoita. Painamme mukimme Pantone-väreillä. Muovimukeihin, joiden vähimmäistilausmäärä on 1 000 kpl, voimme painaa yhden värin malliin. Muovimukeihin, joiden vähimmäistilausmäärä on 5 000 kpl, voimme painaa jopa 6 eri väriä samaan malliin.

Kiara

Näihin KIARAlle tehtyihin muovimukeihin on painettu heidän logonsa molemmille puolille. Läpinäkyvät muovimukit yhdistettynä mustavalkoiseen tekstiin ja logoon antavat asiakkaalle mahdollisuuden nähdä samanaikaisesti sekä logon että kupin sisällön. Vaikka KIARAn logo on hyvin yksityiskohtainen, kaikki elementit näkyvät painatusprosessin ansiosta täysin kupissa.

SweetTOOTH

SweetTOOTHin muovimukit ovat väriltään terävän punaisia, ja niiden logo on kirjoitettu isoilla kirjaimilla ”makea” ja tavallisilla kirjaimilla ”hammas”. Ero tekstin muotoilussa voi tehdä siitä hieman vaikealukuisen, mutta se kuvastaa täysin tuotemerkin ideaa. Kirjaimet muodostavat eräänlaisen keksin, jonka päällä on kuorrutus, mikä osoittaa, että SweetTooth valmistaa herkullisia herkkuja.

People like us

People Like Us -muovimukien muotoilu saa sinut tuntemaan itsesi tervetulleeksi ja osaksi yhteisöä aina, kun astut myymälään. Hymyilevien kasvojen kuvitukset kertovat: ”Et ole yksin, meitä on paljon”, ja ne on painettu ympäri kuppia piristämään sinua ja saamaan sinut tuntemaan yhteenkuuluvuutta kaikkien baarissa olevien kanssa. Itse kuvio on melko rohkea ja huomiota herättävä, koska se kattaa niin suuren osan kupista. Suunnittelussa käytetään yhtä mustaa väriä, ja läpinäkyvä kuppi muodostaa kontrastin mustalle värille.

L’ICE London

L’Ice London tarjoilee myymälässään pirtelöitä, kahvia ja jäätelöä, ja he ovat valinneet kolmivärisen designin, jotta heidän take away -pakkauksissa olisi yhtenäinen brändikuva. Suunnitelman kuvitukset osoittavat myös, että he tarjoavat muutakin kuin vain virkistäviä juomia mukaan otettavaksi: he valmistavat myös hampurilaisia. Käytetyt värit yhdistyvät myös raikkaaseen ja kesäiseen tunnelmaan, joka saa sinut nauttimaan herkullisen pirtelön matkalla.

Sheygosh

Sheygoshin muovimukeissa on yksivärinen muotoilu, joka on melko yksinkertainen mutta jossa on paljon tietoa. Muotoilun toiselle puolelle on sijoitettu heidän logonsa ja toiselle puolelle yrityksen nimi. Tämä on helppo tapa varmistaa, että riippumatta siitä, mihin asiakas katsoo tai pitää mukia kädessään, hän näkee muotoilun ja tunnistaa Sheygosh-brändin. He lisäsivät myös sosiaalisen median tilinsä, jotta nykyiset tai potentiaaliset asiakkaat voivat seurata heitä ja nähdä, onko heillä erityisiä tapahtumia.

Event Øster Hurup

Tätä muovimukia käytetään Event Oster Hurupin markkinointikampanjassa. Muovimukien kummallekin puolelle haluttiin erilaisia kuvia, jotta asiakkaat saisivat kaikki tarvittavat tiedot, kuten verkkosivut, sosiaaliset kuvakkeet ja logon, vain muovimukin avulla. Event Øster Hurup käytti logossaan ainoastaan mustaa väriä. Musta väri on myös hyvä kontrasti logon ja läpinäkyvässä muovissa olevan sisällön välillä.

Ciclon

Ciclon halusi painattaa logonsa suurikokoisena kupin molemmille puolille, jotta jokainen energiajuoman ystävä tunnistaa sen jo kaukaa. Kolmen kirkkaan värin – punaisen, keltaisen ja sinisen – yhdistelmä antaa raikkaan ja energisen tunteen, joka kohottaa jokaisen asiakkaan mielialaa. Ciclon oli hyvin tarkka siitä, mitä värejä he halusivat suunnitteluun, mikä sopi erinomaisesti Pantonen värien kanssa, koska he pystyivät antamaan tarkan Pantone-värikoodin ja olemaan varmoja siitä, että juuri nämä värit tulostetaan.

Le Matou

Le Matou on valinnut muovimukeihinsa hyvin minimalistisen muotoilun, minkä ansiosta ne on helppo sovittaa yhteen brändin suuntaviivojen kanssa. He ovat valinneet logon vain yhdelle puolelle pitääkseen muotoilun mahdollisimman yksinkertaisena ja varmistaakseen, että asiakas ymmärtää, että logo yhdellä puolella on ainoa tärkeä asia, joka tulee muistaa. Kupin toisella puolella on vain heidän yhteystietonumeronsa, jonka avulla asiakkaat voivat ottaa heihin yhteyttä.

Utopia

Utopia käyttää kuppejaan juhlissa, joita se järjestää joka viikonloppu. Heidän suunnittelupyyntönsä on melko yksinkertainen. He haluavat yksinkertaisesti muistuttaa asiakkaitaan siitä, että Utopiassa on kaikille sopiva juhlakokemus. Heidän logossaan oleva aurinko symboloi monia asioita, kuten juhlia auringon nousuun asti ja kesäistä fiilistä juhliessa. Jotta logo olisi mahdollisimman näkyvä, se on painettu molemmille puolille, ja sen alaosassa on linkki heidän verkkosivustolleen, jossa on lisätietoja.

Matcha

Matcha Gracias lämmittää jokaisen asiakkaan sydämen kirkkaan vaaleanpunaisella muotoilullaan. Silmäänpistävä logo on painettu etupuolelle, ja takapuolella on hymyilevän emojin kuva, sillä onnelliset asiakkaat ovat tälle liikkeelle tärkeintä. Muotoilu puhuu puolestaan, joten kuppiin ei tarvitse lisätä ylimääräistä tekstiä tai kuvakkeita.

Le Sa

Le Sa:n muovimukien muotoilu kuvaa heidän päätoimintaansa, sillä logossa on muovimuki, jossa on paperipilli ja vihreää teetä sisältävä juoma. Muotoilu on virkistävä ja näyttää juuri siltä, mitä saisit, jos ostaisit juoman Le Sa:sta. Juoman näyttäminen kupissa saa asiakkaan haluamaan juoman itselleen. Toiselle puolelle on kirjoitettu heidän iskulauseensa ja se, mitä heidän juomissaan on maistella osaa onnesta. Yrityksesi vakiotietojen merkitsemisessä on se hieno puoli, että jos muut näkevät kupin, he tietävät, mistä he voivat hakea samanlaista juomaa kuin kupissa on.

Kallpressen

Ruotsissa sijaitsevan Kallpressen-myymälän muotoilu antaa sinulle heti terveellisen ja söpön tunteen, sillä kuka ei haluaisi ostaa tuoremehua pingviiniltä? Varmistaakseen, että heidän juomansa ovat luonnonmukaisia, he kirjoittivat mustalla isolla kirjaimella, että juomat ovat ”100 % ekologisia”. Kupin toisella puolella on kaikki tavanomaiset tiedot, kuten osoite ja verkkosivusto. Normaalisti he käyttävät suunnittelussaan useampia värejä, mutta koska he halusivat 1 000 kappaletta, he valitsivat kaikki logot mustalla.
Kaikki blogikirjoitukset →