fbpx
← Takaisin blogiin

12 parasta näkemäämme paperikuppimallia

Kirjoittaja: Steffen Andersen · 15. helmikuun 2023

Limepackissa autamme monia eri asiakkaita paperimukien suunnittelussa. Meillä on asiakkaita ympäri Eurooppaa, joilla kaikilla on erilaisia ideoita tai tarpeita, ja tuloksena on innovatiivisia ja houkuttelevia malleja. Olemme tehneet yhteensä yli 3000 muotoilua, ja päätimme antaa sinulle tilannekuvan 12 parhaasta näkemästämme muotoilusta.

Tässä artikkelissa käydään läpi, mikä tekee näistä malleista ainutlaatuisia, ja hyödynnetään paperimukien tarjoamia mahdollisuuksia. Tämän artikkelin tarkoituksena on myös antaa sinulle inspiraatiota painettuja pakkauksiasi varten ja esittää ehdotuksia siitä, miten voit hyödyntää painettuja tuotteita tuotemerkkisi edistämiseksi.

Painamme kaikki paperimukit CMYK-väreillä, joten mukit voidaan painaa niin monella värillä kuin asiakas haluaa ilman lisämaksua. Voit lukea lisää CMYK-väreistä täältä.

© Limepack Malibu pahvimukit

Pam Roastery

Pam Roastery etsi nykyaikaista designia, joka kuvastaa kahta toimintaa: kahvilaa ja taidegalleriaa. Tuloksena on piirros, jossa on kuuluisaa taidemaalari Dalia muistuttava mies kahvikuppi kädessään. Lisäksi Pam Roastery halusi kupin, josta heidän henkilökuntansa olisi helppo näyttää, mitä ylimääräistä kahviin on laitettu. Pam Roastery on myös lisännyt sosiaalisen median tilinsä, jotta asiakkaat tietäisivät, että he voivat aina löytää heidät verkosta ja tutustua heidän erikoistarjouksiinsa tai tapahtumiinsa. Pam halusi myös osoittaa tukensa ympäristölle ja valitsi siksi FSC-sertifioidut ja 100-prosenttisesti kasvipohjaiset paperimukit. Voit lukea lisää siitä, mitä FSC-sertifiointi tarkoittaa, täältä.

ELLIOT – Coffee & Craft Beer

Elliot on ollut hyvin johdonmukainen brändäyksessään tilatessaan oransseilla kansilla varustettuja paperimukejaan. Paperimukeissa esitetään eri hahmoja, jotka pitelevät oranssikantisia kahvikuppeja. Viesti on selkeä: kuka ikinä oletkin, olet tervetullut kahville Elliotiin! Valkoisen logon, harmaan asiakkaiden kuvituksen ja mustan taustan välinen kontrasti tekee suunnittelusta johdonmukaisen ja omaperäisen, ja jokainen osa on hyvin integroitu.

Kaffe kareten

Kaffe Karetenilla on Århusissa pieni kahviauto, jolla he käyvät tapahtumissa myymässä kahviaan. Kupin kuvituksessa näkyy sekä pakettiauto, jossa he valmistavat kahvia, että heidän logonsa, joka edustaa kahvikuppia minimalistisella tavalla. He ovat myös merkinneet kuppiin, mistä he ensisijaisesti myyvät kahvia, jotta asiakkaat löytävät heidät aina. Kupin keskeltä löytyvät kaikki heidän vakiotietonsa, jos asiakkaat haluavat varata heidät tapahtumaan.

Juste

JUSTE on yritys, jonka tavoitteena on myydä tuotteita suoraan tuottajilta kuluttajille reiluun hintaan. JUSTE-paperimukin muotoilu on täyskantinen, ja siinä näkyy maisema, jossa on eläviä ja luonnollisia värejä, sekä eläimiä maatilalta. Tämä muotoilu yhdistää asiakkaat tuottajiin ja osoittaa selvästi, että kulutetut tuotteet on tuotettu paikallisesti. Logon sijoitustapa on erittäin fiksu: se on sijoitettu keskelle ja eläimet on käännetty siihen päin, jotta mukia kädessään pitävät asiakkaat kehotetaan katsomaan logoa ja näkevät niiden verkkosivuston ja sosiaalisen median.

BOGØ Sandwich

Bogo-voileipien muotoilu vastaa täydellisesti yrityksen arvoa – heidän tuotteensa ovat ”rakkaudella tehtyjä”. Omenat ovat sydämen muotoisia, mikä kuvastaa yrityksen intohimoa asiakkailleen valmistamaansa ruokaan. Pääväri on punainen, joka sopii täydellisesti rakkauteen ja intohimoon. Alareunassa on sosiaalisen median nimi ja kuvakkeet, jotka kannustavat asiakkaita seuraamaan suosikkikauppaansa verkossa. Yhdessä omenassa on kierrätysmerkki, joka osoittaa, että kupit pitäisi heittää roskiin eikä luontoon.

Behag din smag

Behag din smag valitsi paperikupin muotoilun, joka herättää huomiota. Taustan väri on elävä oranssi, joka muodostaa kontrastin erittäin yksityiskohtaisen logon ja sosiaalisen median tietojen kanssa kupin vasemmassa reunassa. Taustalle on lisätty pieniä symboleja kaikista eri tuotteista, joita he tarjoavat kahvilassaan. Kuvituksissa ei ole voimakkaita valkoisia värejä, joiden ansiosta ne jäävät taustalle, mutta ne ovat selkeitä ja helposti havaittavissa, kun kupit on painettu.

Adler Apotheke

Adler Apotheken paperikupin muotoilu osoittaa, että Adler Apotheke on paljon muutakin kuin pelkkä apteekki, sillä se myy myös laadukasta kahvia asiakkailleen, jonka he voivat ottaa mukaansa matkalle, kun he ovat hakeneet lääkkeensä. Muotoilun toisella puolella on kuvitus työntekijästä, jolla on kädessään erilaisia esineitä, mutta myös etiketti, josta käy ilmi, että sieltä voi ostaa kahvia. Toisella puolella on heidän yrityksensä logo, osoite ja yhteystiedot, joten asiakkaat saavat kaikki tarvittavat tiedot. Paperimukin taustaväri on sininen, joka tyypillisesti yhdistetään lääketieteelliseen yhteisöön, ja se saa kupin erottumaan yleisön joukosta.

Beanery specialty coffee

Beanery speciality coffee on suunnitellut kupit hyvin värikkäästi. Kaikki sanat viittaavat heidän kahvilassaan tarjottavaan tuotteeseen, ja värit täydentävät toisiaan kauniisti kuin sateenkaari. Kupit ovat siis hyvin ainutlaatuisia, sillä ne ovat kuin ruokalista suoraan asiakkaiden käsissä, jotka voivat tutustua Beaneryn tarjoamiin erilaisiin tuotteisiin. Harmaa tausta saa sanoihin valitut eri värit erottumaan, ja asiakkaan on helppo lukea sanat, kun hän pitää kuppia kädessään.

Rasmus Prehn

Painettuja paperimukeja voidaan käyttää monenlaisiin tarkoituksiin, kuten poliittisen kampanjan edistämiseen. Tässä on suunnitelma tanskalaiselle poliitikolle Rasmus Prehnille, joka on ehdolla kansallisissa vaaleissa. Suunnitelmassa on hänen kuvansa, iskulausekkeensa, puolueen logo ja kaikki hänen henkilötietonsa, joten kuppi on kuin ammattilaiskortti, joka annetaan mahdollisille äänestäjille. Sama kuvio on painettu kupin molemmille puolille, jotta ihmiset näkevät hänet kupissa, pitivätpä he kuppia kädessään miten tahansa.

Kirkekaffe

Kirkekaffe valitsi minimalistisen lähestymistavan paperimukiensa suunnitteluun. Toisella puolella on logo painokirjaimin – punainen, valkoinen ja musta – ja toisella puolella asiakkaat voivat skannata koodin ja tilata yrityksen uutiskirjeen. Muotoilussa on myös BIO- ja FSC-merkintä, joka osoittaa, että yritys arvostaa ympäristöä ja että se edistää ympäristön kannalta parempia pakkauksia.

Samsung Express Repair

Samsung Express Repair -korjauslaitteen kupissa on koko kupin kattava kuvio, mikä tarkoittaa, että sinun on nähtävä koko kuppi, jotta ymmärrät kuvion merkityksen. Täysin mustan taustan ja valkoisten muotoiluominaisuuksien, kuten symbolien ja tekstin, välinen kontrasti tekee asiakkaalle helpoksi tietää, mitä he tarjoavat. Symboleissa näkyvät yleisimmät tuotteet, joiden korjaamisessa he voivat auttaa, ja aivan niiden vieressä kuvataan, miten löydät heidän yhteystietonsa ja joitakin heidän ehtojaan. Mallissa on myös FSC-sertifiointi ja se, että ne ovat 100-prosenttisesti kasvipohjaisia.

WAGNER Maschinen

Wagner Maschinenin suunnittelu tehtiin messuilla tai muissa yritystapahtumissa käytettäviä kahvikuppeja varten. Muotoilu on kuvaava, sillä se kuvaa yrityksen toimintaa ja sen tarjoamia eri tuotteita. Näin ollen ihmiset saavat messuilla kahvia heiltä saadessaan myös tietää, mistä yrityksessä on kyse. He lisäsivät myös QR-koodin, joka ohjaa asiakkaat heidän verkkosivustolleen. Suunnittelussa on myös noudatettu johdonmukaista suunnittelua, jossa käytetyt värit ovat samat kuin heidän logossaan.
Kaikki blogikirjoitukset →