fbpx
← Takaisin blogiin

74 upeaa paperikuppi-mallia

Kirjoittaja: Steffen Andersen · 17. maaliskuun 2023

Pahvimukimme

Pahvimukeja voidaan käyttää monissa eri tilanteissa, eikä niitä käytetä vain kahviloissa, hotelleissa ja ravintoloissa, vaan myös yrityksissä, joilla on tapahtumia esimerkiksi messut ja niin edelleen. Olemme auttaneet monia erityyppisiä yrityksiä paperimukeillamme eri tarkoituksiin. Olemme keränneet muutamia erilaisia malleja, joita olemme tehneet, ja haluamme jakaa ne kanssasi. Olemme jakaneet ne luokkiin, jotka edustavat suosituimpia muotoiluvaihtoehtoja, jotta voit saada inspiraatiota siihen, mikä on lähimpänä ihanteellista kuppiasi.  Alla olevaan mallistoon on valittu yli 5000 paperikuppimallin joukosta, jotka olemme tehneet vuonna 2020. Alla oleva mallisto sisältää itse asiassa 99 erilaista paperimukin muotoilua – olen varma, että tämä auttaa sinua saamaan inspiraatiota paperimukin muotoiluun.  Annan sinun selata nyt malleja ja luokkia läpi – olen vain tehnyt pieniä kommentteja siitä, miksi kutakin luokkaa käytetään yleisesti ja miksi suunnittelutyyppi on siisti. Hyvää lukuhetkeä!

Tavalliset pahvikupit

Suurin osa valmistamistamme pahvimukeista valmistetaan kahdelle eri tyyppiselle asiakkaalle ja tarpeelle. Nämä ovat joko asiakkaita, jotka haluavat logonsa kupin kahdelle puolelle, tai vain logon kupin toiselle puolelle ja tietoja toiselle puolelle. Joissakin näistä vakiopaperikuppimalleista on myös tietoja, kuten liikkeen osoite, sosiaalinen media tai puhelinnumero. Tämä tarkoittaa, että mallit eroavat toisistaan pääasiassa kahdella tavalla; joko logon tai taustavärin perusteella.

Logo molemmilla puolilla

Tavallisten paperikuppimallien ensimmäinen luokka on ne, joissa logo on kupin molemmilla puolilla – syy siihen, miksi olemme valinneet alla olevat mallit, liittyy valittuun taustaväriin, joka sopii hyvin yhteen asiakkaiden logojen ja muotoilutyylien kanssa.  Näissä malleissa ei ole ainoastaan yrityksen logo ja taustaväri, vaan joissakin malleissa on myös teksti yrityksen logon alla tai toisella sivulla. Otetaanhan puheet pois ja tutustutaan ensimmäiseen luokkaan.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 1
Black Box Donuts
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 2
Buddelbar
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 3
Holmegaard Værk
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 4
Inno Festival
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 5
Bluebell
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 6
DGI Events
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 7
Café Freude

Logo yhdellä puolella

Toiseen kategoriaan kuuluvat tavalliset paperimukit, joissa on logo kupin toisella puolella ja toisella puolella joko sitaatti, teksti tai jokin muu informaatio. Tiedot ovat useimmiten heidän sosiaalisen median tietojaan: Tehokas tapa ilmoittaa asiakkaille, mitä heidän pitäisi merkitä, kun he julkaisevat kuvia kupeistaan Instagramissa ja muilla alustoilla. Se on itse asiassa aika fiksu strategia saada tuotemerkki jaetuksi.  Ei enää puheita minulta, kaivetaanpa esiin toinen luokka ja katsotaan, miten voit käyttää tätä suunnittelustrategiaa saadaksesi nimesi jaetuksi Instagramissa.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 8
Zinas Eatery
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 9 1
Bristol Coffee
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 10
Inizio
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 11
Studio 1990
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 12
Qookka
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 13
Corn n Cup
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 14
TAXA

Toistuva logon kaava

Logo voi monissa malleissa olla kaikkein olennaisin osa, sillä se on se, jonka haluat saada asiakkaan muistamaan, kun hän pitää kahvikuppia kädessään. Seuraavissa malleissa logosta haluttiin tehdä suunnittelun keskeinen elementti, mutta ei pelkästään siten, että se on kupin kummallakin puolella. He ovat käyttäneet logoa aktiivisesti muotoilussaan ja sijoittaneet sen useaan kertaan kuppiin. Tämä tarkoittaa sitä, että joissakin paperimukeissa logo tekee raitoja, ja toisissa logo on sijoitettu eri kohtiin muotoilussa, jotta se näkyisi mahdollisimman monta kertaa.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 15
Resultat
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 16
SoftNET
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 17
Havana Club
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 18
TLD GSE

Värikäs tausta

Kuppien tausta voi todella muuttaa sitä, miten kupit mielletään ja miten ne erottuvat muista paperikuppimalleista. Seuraavat mallit, jotka esittelen sinulle alla, ovat hyvin havainnollisia. Joissakin esimerkeissä on käytetty haalistuvia värejä joko korostamaan kupin logoa tai antamaan kontrastia esitetylle tekstille. Viimeinen inspiraatioluetteloon lisäämäni kuppi on hyvin värikäs muotoilu – emme tee kovin usein tuon näköisiä malleja, mutta halusin kertoa vaihtoehdosta, koska pystymme valmistamaan myös tuon kaltaisia malleja.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 19
ELN
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 20
World Careers
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 21
Absolut Vodka
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 22
Unicorfee

Havainnollistava tausta

Seuraava luokka voi olla yksi palkitsevimmista lähestymistavoista suunnitteluun, mutta joskus se voi myös mennä hyvin huonosti ja tehdä suunnittelusta todella sekavan. Kun suunnittelun lähestymistapa menee pieleen, se johtuu pääasiassa siitä, että suunnittelussa on liikaa elementtejä, jotka eivät liity liiketoimintaan tai jotka eivät johda mihinkään. Alla esiteltävät mallit ovat sekä malleja, jotka ohjaavat silmää kohti logoa, että malleja, joista osa on myös malleja, joissa on valittu tiettyjä elementtejä, jotka sopivat heidän liiketoimintaansa.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 23
DANDECARLO
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 24
Kōhi
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 25
bringitonshop
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 26
HGI
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 27
Marker Kommune
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 28
Carebox24
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 29
Monjibello

Raidallinen tausta

Jatketaan geometrisia elementtejä sisältävien mallien tarkastelua. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että useimmat mallit, jotka käyttävät geometrisia elementtejä mallissaan, näyttävät siisteiltä. Seuraavissa malleissa käytetään raitoja, ja yksi raidoissa todella hieno asia on se, että ne voivat luoda optisia harhakuvia niiden koosta ja muodosta. Raidoissa on se hieno puoli, että niitä on lopulta erikokoisia ja -muotoisia, mikä takaa, että suunnittelussasi on oma ainutlaatuinen tyylisi.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 30
theChaps
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 31
Au Jardin des Thés
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 32
Ciao Amore
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 33
Charlottes Enkel

Kuva tausta

Pahvimukeja käytetään usein myynninedistämistapahtumissa, kuten messuilla tai muissa julkisissa näytteenottotapahtumissa – ja koska nämä yritykset yrittävät myydä fyysistä tuotetta, ne haluaisivat painattaa sen kuppeihin näyttääkseen, mitä he myyvät. Olemme keränneet muutamia erilaisia malleja, joissa käytetään kuvia painatuksissa. Yritysten tyyppi vaihtelee: Kaikkea alkoholijuomia myyvistä yrityksistä traktoreita myyviin yrityksiin.  Joissakin malleissa käytetään kuvia myös vain elementteinä tai taustana, joten kuvien ei tarvitse olla kuppien ensisijainen kohde.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 34
Eds Hair
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 35
Banque Populaire
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 36
Café Solvang
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 37
DB Schenker

Graafisia suunnitteluja

Koska pahvimukit painetaan täysväripainatuksella, voimme painaa lähes kaiken graafisista kuvituksista kuviin. Tämä voi olla todella hieno tapa näyttää jotakin visuaalisesti houkuttelevampaa, pelkän logon sijasta. Voit myös mennä täysin eri suuntaan ja käyttää suunnittelussa paljon geometrisia muotoja tai graafisia elementtejä asiakkaan huomion herättämiseksi. Tällä lähestymistavalla voit luoda ainutlaatuisen paperikupin.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 38
Season Paris
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 39
Bonding
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 40
Spielraum
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 41
Bar Campari
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 42
Pfizer Lilly
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 43
SACS
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 44
Heinzel Group

Tyylikkäät suunnittelut

Paperimukien ei aina tarvitse olla värikkäitä, jotta niiden muotoilu olisi erikoinen ja huomiota herättävä, vaan joskus tehokkain lähestymistapa on melko yksinkertainen. Kun sovelletaan yksinkertaisuutta, malleista tulee usein tyylikkäitä.  Seuraavat mallit ovat kaikki melko yksinkertaisia, mutta mielestäni niiden erilaiset lähestymistavat yksinkertaisuuteen osoittavat, ettei ole vain yhtä tietä. Joissakin malleissa on vain pieniä muotoiluelementtejä, kun taas toisissa malleissa keskitytään logon käyttämiseen, jotta se näyttäisi yksinkertaiselta.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 45
Urban Therapy
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 46
Mood Café
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 47
Ferm Living
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 48
Muse Coffe Co
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 49
TWAS
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 50
The Eyeball Co
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 51
Espresso Bar

Suunnittelut, joissa on tarina

Tarinankerronta on todella tärkeä osa brändin luomista ja erityisesti silloin, kun luodaan brändi, josta muut ihmiset alkavat puhua nähdessään joitakin tiettyjä elementtejä tai tavaramerkkejä brändistäsi.  Alla näkyvät mallit ovat kaikki valinneet korostamaan jotakin erityistä liiketoiminnassaan. Yksi esimerkki on kuntosaliyritys, joka mainostaa mentaliteettiaan. Toinen esimerkki ovat tuotemerkit, jotka mainostavat kahvilakonseptiaan.  Tarinankerrontaa ei käytetä vain erikoistapauksissa, vaan niitä voidaan käyttää monissa eri skenaarioissa.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 52
Lagerlöfs
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 53
ESDAC
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 54
Gladiator Gym
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 55
Nelsons Restaurant

Yksinkertaiset suunnittelut

Olemme juuri käsitelleet joitakin malleja, joissa elementeillä on suuri merkitys (jotka ovat itse asiassa myös suunnittelun olennaisin osa/osat). Seuraavat asiakkaat/mallit ovat päättäneet painaa elementit sivutavoitteena ja keskittyvät pääasiassa logoon. He ovat lisänneet elementit tehostamaan viestiään ja tietenkin myös saamaan asiakkaat tunnistamaan brändin, kun he näkevät elementit.  Tiedän, että suunnittelijamme Erik käyttää mielellään tätä hyvin yksinkertaista lähestymistapaa, kun hän suunnittelee jotakin.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 56
Old George
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 57
La Brasseria
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 58
Pretty Polished
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 59
Delivery Hero

Kuuluisien brändien suunnittelut

Olemme myös auttaneet useita eri suuria tuotemerkkejä brändäämään paperimukeja – olen lisännyt tämän kategorian näyttääkseni, miten suuret tuotemerkit tekevät designinsa. Halusin kuitenkin myös näyttää, että osa malleista on todella yksinkertaisia, kun taas toiset ovat todella värikkäitä ja sisältävät paljon elementtejä. Suunnitelmille on yhteistä se, että niissä käytetään johdonmukaisesti brändin värejä, logoa ja tiettyä elementtiä, jos se on mainittu brändioppaassa. Tutustutaanpa erilaisiin brändisuunnitelmiin.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 60
PRADA
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 61
Jameson Whiskey
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 62
Philips Saeco
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 63
FuzeTea
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 64
Fanta
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 65
Chloé
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 66
Mercedes Benz Consulting

Sama muotoilu, eri taustat

Viestin saaminen kuuluviin ei ole aina niin helppoa kuin miltä se kuulostaa, ja siksi joskus voi olla järkevää käyttää eri taustavärejä, jotta ihmiset näkevät kupit. Näin ei tietenkään aina ole, vaan joskus haluat vain tehdä asiakkaillesi helpoksi erottaa eri maut toisistaan, ja voit käyttää taustavärejä havainnollistamaan tätä. Alla on neljä yritystä, jotka ovat käyttäneet eri taustavärejä samassa designissa saadakseen asiakkaan huomion.  Yksi hieno asia, jonka näistä malleista voi oppia, on se, että eri taustavärit täydentävät toisiaan, joten ne näyttävät luonnollisilta vierekkäin.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 67
XOXO Café
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 68
Københavns Universitet
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 69
Frozedose
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 70
Feed

Sama suunnittelu eri kooissa

Lopuksi – viimeinen luokka! Olemme tähän mennessä käyneet läpi yli 100 mallia, mutta halusin vain heittää vielä viimeisen osion näyttääkseni, miten voit luoda johdonmukaisuutta brändiisi ja malleihisi erikokoisissa kupeissa. Olemme valinneet kourallisen eri tuotemerkkejä, jotka ovat käyttäneet erilaisia lähestymistapoja tarvittavan johdonmukaisuuden luomiseksi, kun käytetään useampaa kuin yhtä mallia (esimerkiksi eri kupin kokoja varten). Avain brändin johdonmukaisuuteen eri malleja käytettäessä on saman taustavärin, fontin tai muiden muotoiluelementtien käyttäminen. On monia tapoja piristää sitä ja saada se näyttämään hyvältä. Katsotaanpa inspiraatiota.
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 71
Golden Soul
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 72
Rifugio Italia
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 73
KoekCo
74 upeaa paperikuppi mallia | Limepack 74
Elstermühle
Kaikki blogikirjoitukset →