← Takaisin blogiin
74 upeaa paperikuppi-mallia
Kirjoittaja: Steffen Andersen · 17. maaliskuun 2023
Pahvimukimme
Pahvimukeja voidaan käyttää monissa eri tilanteissa, eikä niitä käytetä vain kahviloissa, hotelleissa ja ravintoloissa, vaan myös yrityksissä, joilla on tapahtumia esimerkiksi messut ja niin edelleen. Olemme auttaneet monia erityyppisiä yrityksiä paperimukeillamme eri tarkoituksiin. Olemme keränneet muutamia erilaisia malleja, joita olemme tehneet, ja haluamme jakaa ne kanssasi. Olemme jakaneet ne luokkiin, jotka edustavat suosituimpia muotoiluvaihtoehtoja, jotta voit saada inspiraatiota siihen, mikä on lähimpänä ihanteellista kuppiasi. Alla olevaan mallistoon on valittu yli 5000 paperikuppimallin joukosta, jotka olemme tehneet vuonna 2020. Alla oleva mallisto sisältää itse asiassa 99 erilaista paperimukin muotoilua – olen varma, että tämä auttaa sinua saamaan inspiraatiota paperimukin muotoiluun. Annan sinun selata nyt malleja ja luokkia läpi – olen vain tehnyt pieniä kommentteja siitä, miksi kutakin luokkaa käytetään yleisesti ja miksi suunnittelutyyppi on siisti. Hyvää lukuhetkeä!Tavalliset pahvikupit
Suurin osa valmistamistamme pahvimukeista valmistetaan kahdelle eri tyyppiselle asiakkaalle ja tarpeelle. Nämä ovat joko asiakkaita, jotka haluavat logonsa kupin kahdelle puolelle, tai vain logon kupin toiselle puolelle ja tietoja toiselle puolelle. Joissakin näistä vakiopaperikuppimalleista on myös tietoja, kuten liikkeen osoite, sosiaalinen media tai puhelinnumero. Tämä tarkoittaa, että mallit eroavat toisistaan pääasiassa kahdella tavalla; joko logon tai taustavärin perusteella.Logo molemmilla puolilla
Tavallisten paperikuppimallien ensimmäinen luokka on ne, joissa logo on kupin molemmilla puolilla – syy siihen, miksi olemme valinneet alla olevat mallit, liittyy valittuun taustaväriin, joka sopii hyvin yhteen asiakkaiden logojen ja muotoilutyylien kanssa. Näissä malleissa ei ole ainoastaan yrityksen logo ja taustaväri, vaan joissakin malleissa on myös teksti yrityksen logon alla tai toisella sivulla. Otetaanhan puheet pois ja tutustutaan ensimmäiseen luokkaan.






Logo yhdellä puolella
Toiseen kategoriaan kuuluvat tavalliset paperimukit, joissa on logo kupin toisella puolella ja toisella puolella joko sitaatti, teksti tai jokin muu informaatio. Tiedot ovat useimmiten heidän sosiaalisen median tietojaan: Tehokas tapa ilmoittaa asiakkaille, mitä heidän pitäisi merkitä, kun he julkaisevat kuvia kupeistaan Instagramissa ja muilla alustoilla. Se on itse asiassa aika fiksu strategia saada tuotemerkki jaetuksi. Ei enää puheita minulta, kaivetaanpa esiin toinen luokka ja katsotaan, miten voit käyttää tätä suunnittelustrategiaa saadaksesi nimesi jaetuksi Instagramissa.






Toistuva logon kaava
Logo voi monissa malleissa olla kaikkein olennaisin osa, sillä se on se, jonka haluat saada asiakkaan muistamaan, kun hän pitää kahvikuppia kädessään. Seuraavissa malleissa logosta haluttiin tehdä suunnittelun keskeinen elementti, mutta ei pelkästään siten, että se on kupin kummallakin puolella. He ovat käyttäneet logoa aktiivisesti muotoilussaan ja sijoittaneet sen useaan kertaan kuppiin. Tämä tarkoittaa sitä, että joissakin paperimukeissa logo tekee raitoja, ja toisissa logo on sijoitettu eri kohtiin muotoilussa, jotta se näkyisi mahdollisimman monta kertaa.



Värikäs tausta
Kuppien tausta voi todella muuttaa sitä, miten kupit mielletään ja miten ne erottuvat muista paperikuppimalleista. Seuraavat mallit, jotka esittelen sinulle alla, ovat hyvin havainnollisia. Joissakin esimerkeissä on käytetty haalistuvia värejä joko korostamaan kupin logoa tai antamaan kontrastia esitetylle tekstille. Viimeinen inspiraatioluetteloon lisäämäni kuppi on hyvin värikäs muotoilu – emme tee kovin usein tuon näköisiä malleja, mutta halusin kertoa vaihtoehdosta, koska pystymme valmistamaan myös tuon kaltaisia malleja.



Havainnollistava tausta
Seuraava luokka voi olla yksi palkitsevimmista lähestymistavoista suunnitteluun, mutta joskus se voi myös mennä hyvin huonosti ja tehdä suunnittelusta todella sekavan. Kun suunnittelun lähestymistapa menee pieleen, se johtuu pääasiassa siitä, että suunnittelussa on liikaa elementtejä, jotka eivät liity liiketoimintaan tai jotka eivät johda mihinkään. Alla esiteltävät mallit ovat sekä malleja, jotka ohjaavat silmää kohti logoa, että malleja, joista osa on myös malleja, joissa on valittu tiettyjä elementtejä, jotka sopivat heidän liiketoimintaansa.






Raidallinen tausta
Jatketaan geometrisia elementtejä sisältävien mallien tarkastelua. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että useimmat mallit, jotka käyttävät geometrisia elementtejä mallissaan, näyttävät siisteiltä. Seuraavissa malleissa käytetään raitoja, ja yksi raidoissa todella hieno asia on se, että ne voivat luoda optisia harhakuvia niiden koosta ja muodosta. Raidoissa on se hieno puoli, että niitä on lopulta erikokoisia ja -muotoisia, mikä takaa, että suunnittelussasi on oma ainutlaatuinen tyylisi.



Kuva tausta
Pahvimukeja käytetään usein myynninedistämistapahtumissa, kuten messuilla tai muissa julkisissa näytteenottotapahtumissa – ja koska nämä yritykset yrittävät myydä fyysistä tuotetta, ne haluaisivat painattaa sen kuppeihin näyttääkseen, mitä he myyvät. Olemme keränneet muutamia erilaisia malleja, joissa käytetään kuvia painatuksissa. Yritysten tyyppi vaihtelee: Kaikkea alkoholijuomia myyvistä yrityksistä traktoreita myyviin yrityksiin. Joissakin malleissa käytetään kuvia myös vain elementteinä tai taustana, joten kuvien ei tarvitse olla kuppien ensisijainen kohde.



Graafisia suunnitteluja
Koska pahvimukit painetaan täysväripainatuksella, voimme painaa lähes kaiken graafisista kuvituksista kuviin. Tämä voi olla todella hieno tapa näyttää jotakin visuaalisesti houkuttelevampaa, pelkän logon sijasta. Voit myös mennä täysin eri suuntaan ja käyttää suunnittelussa paljon geometrisia muotoja tai graafisia elementtejä asiakkaan huomion herättämiseksi. Tällä lähestymistavalla voit luoda ainutlaatuisen paperikupin.






Tyylikkäät suunnittelut
Paperimukien ei aina tarvitse olla värikkäitä, jotta niiden muotoilu olisi erikoinen ja huomiota herättävä, vaan joskus tehokkain lähestymistapa on melko yksinkertainen. Kun sovelletaan yksinkertaisuutta, malleista tulee usein tyylikkäitä. Seuraavat mallit ovat kaikki melko yksinkertaisia, mutta mielestäni niiden erilaiset lähestymistavat yksinkertaisuuteen osoittavat, ettei ole vain yhtä tietä. Joissakin malleissa on vain pieniä muotoiluelementtejä, kun taas toisissa malleissa keskitytään logon käyttämiseen, jotta se näyttäisi yksinkertaiselta.






Suunnittelut, joissa on tarina
Tarinankerronta on todella tärkeä osa brändin luomista ja erityisesti silloin, kun luodaan brändi, josta muut ihmiset alkavat puhua nähdessään joitakin tiettyjä elementtejä tai tavaramerkkejä brändistäsi. Alla näkyvät mallit ovat kaikki valinneet korostamaan jotakin erityistä liiketoiminnassaan. Yksi esimerkki on kuntosaliyritys, joka mainostaa mentaliteettiaan. Toinen esimerkki ovat tuotemerkit, jotka mainostavat kahvilakonseptiaan. Tarinankerrontaa ei käytetä vain erikoistapauksissa, vaan niitä voidaan käyttää monissa eri skenaarioissa.



Yksinkertaiset suunnittelut
Olemme juuri käsitelleet joitakin malleja, joissa elementeillä on suuri merkitys (jotka ovat itse asiassa myös suunnittelun olennaisin osa/osat). Seuraavat asiakkaat/mallit ovat päättäneet painaa elementit sivutavoitteena ja keskittyvät pääasiassa logoon. He ovat lisänneet elementit tehostamaan viestiään ja tietenkin myös saamaan asiakkaat tunnistamaan brändin, kun he näkevät elementit. Tiedän, että suunnittelijamme Erik käyttää mielellään tätä hyvin yksinkertaista lähestymistapaa, kun hän suunnittelee jotakin.



Kuuluisien brändien suunnittelut
Olemme myös auttaneet useita eri suuria tuotemerkkejä brändäämään paperimukeja – olen lisännyt tämän kategorian näyttääkseni, miten suuret tuotemerkit tekevät designinsa. Halusin kuitenkin myös näyttää, että osa malleista on todella yksinkertaisia, kun taas toiset ovat todella värikkäitä ja sisältävät paljon elementtejä. Suunnitelmille on yhteistä se, että niissä käytetään johdonmukaisesti brändin värejä, logoa ja tiettyä elementtiä, jos se on mainittu brändioppaassa. Tutustutaanpa erilaisiin brändisuunnitelmiin.






Sama muotoilu, eri taustat
Viestin saaminen kuuluviin ei ole aina niin helppoa kuin miltä se kuulostaa, ja siksi joskus voi olla järkevää käyttää eri taustavärejä, jotta ihmiset näkevät kupit. Näin ei tietenkään aina ole, vaan joskus haluat vain tehdä asiakkaillesi helpoksi erottaa eri maut toisistaan, ja voit käyttää taustavärejä havainnollistamaan tätä. Alla on neljä yritystä, jotka ovat käyttäneet eri taustavärejä samassa designissa saadakseen asiakkaan huomion. Yksi hieno asia, jonka näistä malleista voi oppia, on se, että eri taustavärit täydentävät toisiaan, joten ne näyttävät luonnollisilta vierekkäin.



Sama suunnittelu eri kooissa
Lopuksi – viimeinen luokka! Olemme tähän mennessä käyneet läpi yli 100 mallia, mutta halusin vain heittää vielä viimeisen osion näyttääkseni, miten voit luoda johdonmukaisuutta brändiisi ja malleihisi erikokoisissa kupeissa. Olemme valinneet kourallisen eri tuotemerkkejä, jotka ovat käyttäneet erilaisia lähestymistapoja tarvittavan johdonmukaisuuden luomiseksi, kun käytetään useampaa kuin yhtä mallia (esimerkiksi eri kupin kokoja varten). Avain brändin johdonmukaisuuteen eri malleja käytettäessä on saman taustavärin, fontin tai muiden muotoiluelementtien käyttäminen. On monia tapoja piristää sitä ja saada se näyttämään hyvältä. Katsotaanpa inspiraatiota.


