← Takaisin blogiin
Kuvat suunnittelussa – CMYK-värien mahdollisuudet.
Kirjoittaja: Morten Numrich · 7. maaliskuun 2023
Kuvien käyttäminen päätavoitteena
Jos harkitset kuvan käyttämistä suunnittelun päätavoitteena, niin mielestäni niin pitäisi tehdä vain, jos myyt fyysistä tuotetta. Mutta jos sinulla on fyysinen tuote ja samalla se on hyvä tapa näyttää, miltä tuote näyttää ja miten se toimii, se on vain win-win. Kun teet suunnittelua, jossa päätavoite on kuva, se ei tarkoita, että voit lisätä mitään muuta. Sinä esimerkiksi lisäät jonkin verran tekstiä, joka kuvaa tuotetta tai joitakin iskulauseita, joita haluat mainostaa tuotteella. Kuten näet toisessa esimerkissä Jameson Whiskeyltä, heillä on kupille myös muu tausta kuin kuva. He ovat kuitenkin varmistaneet, että he ovat käyttäneet kontrastivärejä, jotta voit helposti nähdä, että viskipullo on se, mitä he haluavat sinun katsovan. Banque Populaire

Kuvien käyttäminen taustana
Jos haluat käyttää kuvia malleissasi, niiden käyttäminen taustana voi olla todella hyvä ajatus, jos haluat kiinnittää huomion johonkin muuhun suunnittelussa. Taustalla oleva kuva voi olla loistava tapa näyttää, mitä tarjoat, ja luoda asiaankuuluva tausta. Suunnitteluesimerkit, jotka halusimme näyttää alla, käyttävät kuvia taustana, koska he halusivat silti logonsa olevan tärkein asia, jonka heidän asiakkaidensa tulisi huomata. Mutta mielestäni tausta vain lisää heidän logotarkoituksiaan, ja näin asiakkaan on entistä helpompi havaita logo – juuri niin kuin he haluaisivat. EDS hair

Kuvien käyttäminen suunnittelun elementteinä
Voi olla todella hyvä ajatus käyttää suunnittelussa elementtejä, jotka vahvistavat viestiä, ja jos sinulla on kuvia, jotka liittyvät tähän, se on sinulle vain plussaa. Kun lisäät kuvat elementteinä, ne ovat edelleen ensisijaisesti osa taustaa – mutta ne antavat suunnittelullesi etulyöntiaseman, sillä monet muut eivät tee näin. Alla olevissa esimerkeissä meillä on itse asiassa kaksi erilaista lähestymistapaa kuvien käyttämiseen elementteinä. Ensimmäisessä lähestymistavassa keskitytään näyttämään mahdollisimman paljon tuotteita, jotta tiedät, mihin ne pystyvät ja mitä ne voivat tarjota. Toinen lähestymistapa on kahvila, joka haluaa antaa asiakkailleen saman tunteen kuin silloin, kun he astuvat myymälään. He ovat tehneet sen lisäämällä taustalle kuvia kukista, mutta pitäneet taustan kuitenkin tummana – ja sitten heidän logonsa on kirkkaammalla värillä, jotta se on helppo havaita. Katsotaanpa kahta eri esimerkkiä paperimukien suunnittelusta! Ecole de design
