fbpx
← Takaisin blogiin

QR-koodit pakkauksissa

Kirjoittaja: Steffen Andersen · 30. tammikuun 2023

Yhä useammat asiakkaamme haluavat käyttää QR-koodeja pakkaustensa suunnittelussa. Koemme, että useimmat näistä asiakkaista eivät ole varmoja siitä, miten varmistaa, että asiakkaat pystyvät skannaamaan QR-koodin. Ja suurin ongelma on tietenkin se, miten saada asiakas edes skannaamaan koodi? Seuraavassa käymme läpi parhaita käytäntöjämme QR-koodien käytössä.

Milloin minun tulisi käyttää QR-koodia?

QR-koodit ovat tapa, jolla asiakkaasi pääsevät helposti sivustolle, jolla haluaisit heidän vierailevan. Tämä tarkoittaa, että kun valitset, haluatko käyttää QR-koodia vai näyttää URL-osoitteen ulkoasussa, sinun on harkittava, kumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta saa asiakkaan todennäköisimmin tekemään aiotun toiminnon. Nyrkkisääntö on, että jos haluat, että asiakas siirtyy osoitteeseen www.companyname.com, sinun kannattaa näyttää URL-osoite, koska se on helpompaa. Mutta jos haluat, että he pääsevät tietylle sivustolle, kuten www.companyname.com/order-takeaway-now – Silloin URL-osoite on todella pitkä, ja asiakkaan on helpompi mennä QR-koodin avulla.

Miten QR-koodi tehdään?

QR-koodeissa on se hyvä puoli, että voit helposti piilottaa UTM-tunnisteet URL-osoitteeseen, koska URL-osoite ei näy. Etkö tiedä, miksi käyttää UTM-tunnisteita? Lyhyesti sanottuna se on vain helppo tapa seurata, mistä kampanjoista ja liikennelähteistä verkkosivustosi kävijät tulevat. Ensimmäiseksi etsimme URL-osoitteen, johon haluat asiakkaan vierailevan, ja sitten menemme osoitteeseen https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ ja teemme URL-osoitteellesi UTM-tunnisteen. Tämän jälkeen voit mennä tälle sivustolle: https://www.qrcode-monkey.com/ ja asettaa URL-osoitteen, ja se luo sinulle QR-koodin. Lataa se sitten .SVG- tai .EPS-tiedostona, jos sitä halutaan käyttää tulostamiseen.

Miltä sen pitäisi näyttää suunnittelussa?

Yleisesti ottaen voit käyttää QR-koodeja kaikissa pakkauksissa. Emme kuitenkaan suosittele sitä muovimukeihin, koska muovimukien painatuksesta tulee hieman läpinäkyvää ja QR-koodin skannaaminen voi siksi olla vaikeaa. Jos haluat käyttää QR-koodia taivutetuissa pakkauksissa, kuten pahvimukeissa tai jäätelökupeissa, sinun on syytä huomioida, että QR-koodin pitäisi olla vain ⅓ kupista, sillä muuten se taipuu liikaa, eivätkä asiakkaasi pysty skannaamaan QR-koodia. QR-koodin koon osalta suosittelemme, että se on vähintään 15×15 mm, jotta ihmiset voivat skannata sen helposti

Miten saat ihmiset skannaamaan sen?

QR-koodien skannaustekniikka on harvoin ongelma – jos kyseessä on Iphone-käyttäjä, se voidaan tehdä kameran kautta, mutta jos kyseessä on Android-käyttäjä, se pitäisi tehdä Snapchatissa tai jossakin muussa sovelluksessa. Miten saat asiakkaasi skannaamaan sen? Pieni toimintakutsu voi tehdä ihmeitä konversioasteellesi ja saada heidät siirtymään verkkosivustollesi. Suosittelen CTA:ta kuten ”Skannaa Snapchatilla ja saat alennuksen” tai ”Skannaa nyt”.

Päätelmä

QR-koodit ovat yksinkertainen työkalu, jonka avulla saat asiakkaasi vierailemaan tietyllä verkkosivustolla, mutta ne eivät aina ole paras mahdollinen keino. QR-koodeja voi käyttää taivutetuissa pakkauksissa, mutta ole varovainen niiden koon kanssa äläkä käytä niitä muovimukeihin. Muista kannustaa asiakkaitasi skannaamaan QR-koodi mukaansatempaavalla lauseella, ja muista myös käyttää konversiota johonkin ylimääräiseen, kuten uutiskirjeeseesi kirjautumiseen.
Kaikki blogikirjoitukset →